Rabu, 5 September 2012

Doa Qunut

Doa Qunut



Maksudnya :

Ya Allah, berilah aku petunjuk seperti orang-orang yang telah Engkau beri petunjuk, berilah kesihatan sebagaimana orang-orang yang telah Engkau beri kesihatan, pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin, berilah berkah pada segala apa yang Engkau berikan kepadaku, dan peliharalah aku dari kejahatan yang telah Engkau tetapkan, sesungguhnya Engkaulah yang menetapkan, tidak ada yang menetapkan atas Engkau, tidak akan hina akan orang yang Engkau beri kekuasaan, dan tidak akan mulia orang-orang yang Engkau musuhi, Maha berbahagia Engkau, Maha Luhurlah Engkau, segala puji untukMu atas sesuatu yang telah Engkau tetapkan, aku mohon keampunan Engkau dan aku bertaubat kepada Engkau, semoga Allah mencurahkan rahmat serta salam atas junjungan kita Nabi Muhammad SAW beserta keluarga dan para sahabat.

'Doa Qunut'


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Doa Mohon Perlindungan Allah SWT dari Wabak dan Penyakit Berbahaya Covid19

Maksudnya :  Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Selawat dan salam kepada semulia-mulia para nabi dan rasul, penghulu kami Nabi Muham...